Fru Hansens Kælder

En smart bestillingsportal, som har automatiseret og optimeret de interne processer!

Behov

En samarbejdspartner med forståelse for Fru Hansen Kælders forretning

Fru Hansens Kælder havde behov for at opgradere deres daværende platform. De ønskede en samarbejdspartner som forstår deres forretning, og som kunne give dem god sparring i processen.

Optimering og automatisering af interne processer og et vigtigt sammenspil mellem webshop og ERP-system; det var nogle af de vigtigste krav til den nye løsning. De havde samtidig et ønske om at komme til at arbejde mere med bruger- og historisk data, hvilket de ikke havde mulighed for i den gamle løsning.

Fru Hansens kælder ønskede en platform, der er brugervenlig og intuitiv, så den køkkenansvarliges arbejde blev lettere og mindre tidskrævende. Både i forhold til et brugervenligt design, men også brugervenlige funktioner som at kunne se, hvilke menuer der passer til hvilke dage, gøre det lettere at tage hensyn til specielle kostforhold ved at vise alternative ingredienser og gøre det let at bestille ekstra dagligvarer med.

Fru Hansens Kælder leverer sunde måltidskasser ud til over 10.000 børn hver dag i hele Danmark. Måltidskasserne gør det nemmere for institutionerne at planlægge frokostordningen.

Fru Hansens Kælder
Løsning

Brugervenlig webshop, lettere arbejdsgange og adgang til data

Til Fru Hansens Kælder har Smartpage lavet en bestillingsportal, der samler deres digitale tilstedeværelse i én samlet digital platform. Deres interne processer er i høj grad blevet optimeret og automatiseret, blandt andet på den måde der udvikles og udsendes menuer, men også i forhold til datahåndtering, da alt deres data nu er samlet i et ERP-system, Business Central.

Med integration til Business Central, har Fru Hansens Kælder nu mulighed for at trække en lang række data ud og være proaktive overfor deres kunder, ved f.eks. at kigge på kundernes adfærd. Det kunne være at den køkkenansvarlige fravælger økologiske varer, går over budget eller fravælger menuen. Det er nu blevet nemmere for de køkkenansvarlige at tilpasse i forhold til lagerstyring, købe ekstra dagligvarer og tage hensyn til børn allergier eller specielle kostbehov.

På den nye Bestillingsportal er der lavet integration til Dansk Caterings lagersystem, så de ordrer der lægges på Bestillingsportalen ryger direkte videre til Dansk Catering, der sørger for at sende alle de bestilte varer ud til institutionerne.

Webshoppen er en lukket webshop som kun de køkkenansvarlige har adgang til. Med den nye platform er der også lavet forældre adgang, så forældre kan følge med i, hvad deres børn spiser i institutionen.

UX & Design

Designet til at give køkkenpersonalet en nemmere arbejdsgang

Inden udvikling blev der lavet et test-panel, som bestod af køkkenansvarlige der også skal bruge appen til daglig. De testede en wireframe, som gjorde det muligt at designe den bedst mulige løsning.

I løsningen har der været fokus på at skabe en god brugeroplevelse, ved blandt andet at sørge for at der er få steps fra start til slut, og at siden er nem at rundt navigere på. Der er stor og læsevenlig tekst og store knapper, som også gør det lettere for brugerne at anvende platformen via tablet, som mange af institutionerne anvender. Ved implementeringen er der sørget for en blød overgang til det nye system.

På designsiden er der også kommet en masse funktioner, blandt andet produktblad på varelinjeniveau, ikoner så alle kan se allergener samt favoritlister.

UX & Design af Fru Hansens Klæders website af Smartpage

Hvad siger de selv:

Det var vigtigt, at vi havde en partner som vi synes forstod vores forretning, og en partner som vi kan sparre med. Det der er særligt ved Smartpage, er at de har en sindssyg god forretningsforståelse. På det første møde kom Smartpage med idéer og input til vores løsning – og de ramte rigtigt.

Vores koncept er simpelt – og så overhovedet ikke, men det forstod Smartpage. Derudover har de en lignende case fra Jespers Torvekøkken, så de havde erfaringer med lignende integrationer.

Rene Michelsen Jensen, CEO Fru Hansens Kælder

Smartpage hjalp Fru Hansens Kælder med at lave et brugervenlig bestillingssytem til deres måltidskasser
Det tekniske

Dynamicweb All In One integreret med Business Central

Bestillingsportalen er bygget op i Dynamicweb All In One, som er fuld integreret med Microsoft Dynamics Business Central.

Alt data er samlet i Business Central: opskrifter, produktdata, kundedata, billeder samt integration til Dansk Catering og økonomi.

Den nye webshop leverer nu data, så Fru Hansens Kælder kan se, hvor meget institutionerne bestiller og data bliver automatisk videresendt til Dansk Catering, der sørger for at sende ud til slutbrugeren.

>> Læs mere om DynamicWeb.

Branche

Engroshandel med fødevarer

Kunde siden

2019

Teknologier

Dynamicweb All In One & Microsoft Dynamics Business Central

Om

Fru Hansens Kælder

Førende indenfor frokostordninger til børn

Fru Hansens Kælder, der også går under navnet Skolemadsrådgivning ApS, blev stiftet i 2009. Fru Hansens Kælder leverer måltidsløsninger dagligt til 200 danske institutioner og til mere end 10.000 børn.

Helt simpelt forklaret er det store måltidskasser, der er ernæringsberegnet efter fødevarestyrelsens anbefalinger, og udviklet til børn mellem 1 og 6 år.

Fru Hansens Kælder leverer 4 ugers menuer der er tilpasset sæsonen, som udgangspunkt med mere end 90% økologiske ingredienser.

Besøg Fruhansenskaelder.dk

 

"Har du spørgsmål eller vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, så ta' fat i mig allerede i dag"