
Härkila & Seeland | Outfit International
Ny webshop vækster med 500%
Hurtige fakta
—
Vækst på 500%
De oplevede en stigning på det franske website på over 500%
91% er eksport
Over 91% af online-omsætningen går til eksport
2 x større ordre
Den gennemsnitslige ordre blev 2 gange større end forventet
Behov
Sådan blev grundlaget for global vækst skabt
Baseret på en ny strategi blev der lagt et solidt grundlag for Outfit Internationals kommende udvikling. Outfit International leverer jagtudstyr gennem de to brands Härkila og Seeland.
Denne strategi bestod i at skabe vækst på nærmarkederne i Europa, medens de samtidig ønskede at styrke brandet.
Der blev udarbejdet en analyse på baggrund af forbrugernes købsadfærd. Baseret på denne, blev kursen herefter sat mod mere effektive samt lokaliserede webshops.
Gennem en stærk visuel identitet og et brugervenligt digitalt design, skulle de nye webshops være med til at skabe den nødvendige tillid og troværdighed overfor kunderne.

Den danske virksomhed, Outfit International, leverer udstyr og beklædning til jægere og udendørsentusiaster gennem deres brands Härkila og Seeland, som begge er førende mærker indenfor jagt- og udendørsbeklædning i Europa.

Udfordring
Den rette arkitektur
Før redesignet var det meget vanskeligt for Härkila og Seeland at optimere den enkelte kundeoplevelse.
Hertil kom ønsket om samtidig at sikre ensartethed, ved at skabe en genkendelig identitet og dermed optimere brugeroplevelsen for den enkelte kunde.
For Outfit International lå udfordringen i at kunne skalere væksten til internationale markeder - netop fordi forskellige markeder har forskellige behov.
Udover at sikre ensartethed ses en række specifikke forhold for hvert marked. Eksempelvis var der en del udfordringer i vigtige elementer såsom valuta, fragt og lagerhåndtering, som er forskellig fra land til land.
Se løsningerne
—
UX
Lokalisering
For hurtigt at gøre nye kunder trygge, var det vigtigt at skabe en både sikker og troværdig oplevelse.
Dette har resulteret i en løsning for Härkila og Seeland, som i høj grad tilgodeser forbrugeren i de enkelte lande. Og samtidig med er ordreprocessen blevet langt mere overskuelig for begge brands.
Outfit International har i høj grad fokuseret på, at disse websites er lokaliseret optimalt, så elementerne er indrettet efter, hvad de lokale forbrugere forventer af en online webshop. Eksempelvis gælder:
- Handelsbetingelser
- Betalingsmetoder
- Levering
Baseret på denne succes, ser Outfit International lyst på fremtidige lanceringer på flere nye markeder.


Det tekniske
Fundamentet er Dynamicweb
En opdateret e-handelsplatform fra Dynamicweb dannede rammerne for lokaliseringen af de enkelte markeder.
All-in-One platformen var det optimale valg for et custom design med en CMS-styret platform.
Løsningen gjorde det lettere at imødekomme kravene om at kombinere et stærkt visuelt brand og en effektiv salgskanal.
Den skalérbare struktur centraliserer således både produktion og indhold.



Branche
Detailhandel
Kunde siden
2019
Teknologier
Dynamicweb All-in-one
Løsningen
Om
Outfit International
Den danske virksomhed, Outfit International, leverer udstyr og beklædning til jægere og udendørsentusiaster gennem deres brands Härkila og Seeland, som begge er førende mærker indenfor jagt- og udendørsbeklædning i Europa.
Outfit International har i over 40 år fokuseret på innovative måder at imødekomme jægeres behov og krav.
Funktionalitet, traditioner og kvalitetsmaterialer er derfor elementer, som vægtes højt af Outfit International.
Relaterede cases

Webshop til 55°NORD
En fremtidssikret B2B og B2C webshop
DanKaf
Hvor hurtig kan man komme i luften med en integreret webshop?
