Philipson Wine

En forbedret kundeoplevelse har øget konverteringsraten med 75%!

Hurtige fakta

Øget konverteringer med 75%

Et større fokus på kundeoplevelser og brugervenlighed har forbedret konverteringsraten markant

180% flere konverteringer på mobil

Et responsiv design og nem brugerflade har løftet performance på mobilendheder

+20.000 citater & vinanmeldelser på nyt site

De rette produktdata på webshoppen giver mere værdi for kunderne

Behov

Ønsket om en toptunet digital kunderejse blev grundlaget for vækst

Med gamle IT-værktøjer, der ikke kunne indfri virksomhedens mål om en bedre kundeoplevelse på webshoppen, indså  Philipson Wine, at de var nødt til at hoppe på en ny digitaliserings rejse.

På denne rejse skulle kunden i fokus. Man ønskede kort sagt at sikre, at de digitale værktøjer kunne spille sammen så de kunne understøtte alle de touchpoints, som kunderne hos Philipson Wine var i berøring med på deres kunderejser.

I samspil satte vi os ned med Philipson Wine og begyndte at “mappe” og analysere på deres kunders adfærd. Det gav os det bedst mulige indblik i at kunne levere en løsning, som ville forbedre kundernes oplevelse på Philipsonwine.com.

Hovedfokus var på konverteringsoptimering og kundeoplevelse!

Philipson Wine er landets førende online vinforetning, som har opbygget en fuldfunktionel omni-channel stategi. De sælger deres vine direkte til restauranter, virksomheder og private.

Smartpage hjalp Philipson Wine med at forbedre deres konverteringsrate og vækste salget på webshoppen
Udfordring

Manglende fokus på brugervenlighed

Før vi lavede løsningen til Philipson Wine, havde de et par udfordringer:

  • De havde ikke noget centralt sted, hvor de opbevarede deres produktdata.
  • Kunderne skulle igennem mange unødvendige steps på websitet, som gav en negativ effekt på virksomhedens konverteringsrate.
  • Manglede et funktionelt webdesign, som passede til det stigende antal af mobilbrugere.

Der var en del områder, som kunne optimeres markant ved at “re-tænke” måden, man havde designet sin webshop på.

Det var her, hvor den gode dialog mellem kunde og leverandør endte ud i en fantastisk løsning, som hurtigt forbedrede konverteringsraten og brugervenligheden på websitet.

Løsning

Digitalisering der booster kundeoplevelsen

Med ønsket om at strømline brugernes oplevelse på websitet blev en række digitale værktøjer trukket ind i løsningen til Philipson Wine:

  • Webshoppen er bygget i CMS-systemet DynamicWeb, der sikrer høj brugervenlighed og videreudvikling på nye forretningskoncepter.
  • Produktdata på de mange forskellige vine bliver vedligeholdt i PIM-systemet Perfion. Det sikrer, at de opdaterede og rigtige data bruges på tværs af salgskanalerne.
  • Intelligent og personaliserede produktanbefalinger ved hjælp af Clerk.io. Det giver kunderne en tilpasset og individuel oplevelse på webshoppen.
  • Active Campaign er taget i brug, som e-mailmarketing værktøj og kan med integrationen til webshoppen indsamle værdifulde data om kundernes adfærd.

Resultat: Konverteringsraten for webshoppen er steget med 75%!

DynamicWeb er brugt som CMS system til Philipson Wines webshop - Opsætningen er lavet af Smartpage

Se løsningerne

Smartpage hjalp Philipson Wine med at forbedre deres konverteringsrate og vækste salget på webshoppen
Det tekniske

Fundamentet er bygget i DynamicWeb

En opdateret e-handelsplatform fra Dynamicweb dannede rammerne for at tilbyde en bedre brugervenlighed på webshoppen. 

CMS-systemet var det perfekte værktøj til at forbinde de andre digitale redskaber, som Perfion, Clerk.io og Active Campaign. 

DynamicWeb var det optimale valg ift. Philipson Wines ønske om at øge konverteringsraten på deres webshop. Platformen tilbyder en overskuelig måde at redigere, tilpasse og vedligeholde sit indhold og produkter på webshoppen.

Det skal både være brugervenligt for kunderne at handle på webshoppen, men også samtidigt være nemt for Philipson Wine at redigere i indholdet på deres nye webshop.

>> Læs mere om DynamicWeb.

Smartpage hjalp Philipson Wine med at forbedre deres konverteringsrate og vækste salget på webshoppen
Smartpage hjalp Philipson Wine med at forbedre deres konverteringsrate og vækste salget på webshoppen
Smartpage hjalp Philipson Wine med at forbedre deres konverteringsrate og vækste salget på webshoppen

Branche

Detailhandel 

Kunde siden

2020

Teknologier

Dynamicweb, Perfion, Clerk.io & Active Campaign

Løsningen

Philipsonwine.com

Om

Philipson Wine

Philipson Wine er landets førende online vinforretning, i dag med en fuld omni-channel strategi, og et meget stort direkte online salg. Vinhandlen blev skabt i 1987 af Christian Philipson, der under et ophold i Bourgogne blev interesseret i at handle med vin – men uden fordyrende mellemled som agenter, grossister og mellemhandlere.

Philipson Wine er i dag Danmarks største online vinhandel og førende importør og distributør af kvalitetsvine fra hele verden. Philipson Wine går direkte til vinproducenterne og køber rigtigt og stort ind på de rette tidspunkter. Firmaet har elimineret alle fordyrende led som agenter, grossister og mellemhandlere. Denne strategi sikrer Philipson Wines kunder konkurrencedygtige kvaliteter og priser og derfor er firmaets priser generelt lavere end hos vinhandlere og supermarkeder.

Philipson Wine sælger direkte til restauranter, virksomheder og private i hele landet fra firrmaets domicil i Kokkedal nord for København. Philipson Wine tæller 45 ansatte.

Besøg Philipsonwine.com

 

"Har du spørgsmål eller vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, så ta' fat i mig allerede i dag"

Relaterede cases

Webshop til 55°NORD

En fremtidssikret B2B og B2C webshop

DanKaf

Hvor hurtig kan man komme i luften med en integreret webshop?