Byg bedre webshop oplevelser
med et PIM system

Styr alle dine produktinformationer med PIM

Hvad er PIM?

Mange virksomheder oplever, at det er meget tidskrævende at arbejde med produktinformationer. Det behøver det dog ikke at være.

En PIM-løsning (Product Information Management) sikrer, at du har ET enkelt sted at indsamle, administrere og berige dine produktoplysninger. I det system, kan du også oprette et produktkatalog og distribuere det til dine salgs- og e-handelskanaler.

Med en PIM-løsning får du styr på dine data, kan langt nemmere ekspandere globalt og ikke mindst komme hurtigere på markedet med nye produkter.

| Hvem anvender PIM?

Få mere salg gennem dine forhandlere...

Og få tættere forbindelse med dine leverandører


Få bedre webshop-oplevelser med PIM...

Og levér konsistente produktoplevelser


Administrer data til markedspladser...

Og sikre kvaliteten af produktdata til


Levér dataoversigter internt og eksternt

Og imødekom krav om compliance

Få indblik i, hvordan du får succes med B2B e-handel med PIM.

Lær hvordan du kan sælge mere og hurtigere med hjælp af PIM. Herunder, at sælge i nye lande, få kortere time-to-market, samt andre gode fif.

Hvorfor bruge PIM?

| 1

Strømliner onboarding processen for både produkt- og data leverandører

| 2

Etablerer en enkelt ’source of truth’ for produkt informationen

| 3

Strømliner onboarding processen for både produkt- og data leverandører

PIM Integration Smartpage Perfion Dynamicweb

PIM platformen består af 3 nøgleområder

Import

  • Indsamler data fra eksisterende kilder som dit ERP system eller dine leverandører’s databaser
  • Definerer og renser den data du vil integrere ind i dine kataloger
  • Specificerer prioriteterne mellem forskellige data kilder

Berig

  • Beriger produkt beskrivelser med teknisk information, anvendelse og branding 
  • Klassificerer produkter og associér dem med et eller flere kataloger 
  • Oversætter produkt informationen til flere sprog 
  • Styrer dine data’s lifecycle processer (workflows og audits) 
  • Kontrollerer data kvaliteten og sikrer dig, at det er den seneste version 

Sælg

  • Styrer flere salgskanaler (eCommerce, print, mobile applikationer, sociale netværk, markedspladser etc) 
  • Vælger det specifikke katalog og attributter som du ønsker at distributere til hver kanal 
  • Sender data til web-to-print software for nemt at kunne lave tryksager 

Spar værdifuld tid og penge

Tilføj udvalgte produkter fra dit PIM-system til din webshop. Genbrug produktdata og attributter og eliminér fejl og inkonsistente data. Hermed kan der spares penge og værdifuld tid, så du hurtigere kan komme i gang med dit online salg.

Overvejer du et PIM system?

Hos Smartpage kan du vælge mellem Dynamicweb PIM eller Perfion. Dynamicweb har indbygget PIM system. Det er et mindre system, men er hurtigt og billigt at implementere. Perfion er til den mere krævende hjemmeside, men samler ligeledes produktinformationerne ét sted, hvorfra de let kan overføres til alle publikationer, apps og websites. 

6 essentielle PIM features


 »   Produktdata migrering

 »   Klassificering af produktdata

 »   Produktdata ejerskab

 »   Produktdataberigelse

 »   Produktdata kvalitet

 »   Produktdata distribution

 

 

Perfion PIM - Berig data ét sted

SMARTPAGE er Solution Partner hos Perfion. Det betyder, at vi er i direkte dialog med Perfion, og at vi bliver hurtigt opdateret på den nyeste viden, samt de tekniske muligheder. Som nogle af de få, kan vi både rådgive og lave integrationen imellem Perfion og Jeres løsning.

 

 

Optimér arbejdet med produktdata

Med Dynamicweb PIM kan du reducere antallet af applikationer og integrationer, da PIM er integreret i All-In-One platformen. Som Premium Solution partner hos Dynamicweb er vi altid opdateret på den nyeste viden og tekniske muligheder.

Vælg rette løsning med et PIM-system


Hvorfor skal du bruge et PIM-system?

Da stort set alt efterhånden kan sælges på nettet, er der en stigende efterspørgsel efter detaljerede produktoplysninger og relaterede billeder og andre digitale aktiver for på bedste vis at kunne hjælpe køberen i løbet af købsprocessen. Denne produktinformation skal være konsistent på tværs af onlinekanaler som mobile apps, desktop websites og markedspladser såvel som de traditionelle offline kanaler, som printkataloger og info i butikken (skilte, brochurer mv). Desuden tvinger den stigende konkurrence også forhandlerne til at præsentere sin produktinformation på en mere personlig måde. Produktinformationsstyring handler om at importere produktdata, berige dem og eksportere dataene til dine forsyningskæde.

Når du vælger en PIM-løsning, er følgende PIM-egenskaber centrale, for at et PIM-system får succes i e-handel. Produktdata føres ind i en PIM-løsning fra enten andre interne applikationer, når man håndterer egen produktion hos en producent. Eller produktdata kommer fra eksterne leverandører, når ens varer skal videresælges hos en distributør eller forhandler. Dataflowen mellem handelspartnere kan eksempelvis gennemføres via skræddersyet dataintegration mellem to partnere, ved at begge partnere bruger produkt-syndikat tjeneste eller en af de andre muligheder. PIM-løsninger er afhængige af produktklassifikationer, da kravene til obligatoriske produktegenskaber, produktrelationer og digitale aktiver varierer fra hver gruppe af produkter.

PIM-systemets mange funktioner

En organisation kan bruge en hjemmelavet produktklassificering tilpasset deres specifikke behov og / eller kan bruge en ekstern produktklassificeringstjeneste. PIM-løsninger forventes i stigende grad at yde støtte til datastyring, der gør arbejdet nemmere for de data ansvarlige via kontrol af produktdata onboarding, datadistribution og arbejdsgange for produkter der skal udfases og produktstatusindstillinger.

For at opfylde kravene fra salg og marketing skal produktinformationen ofte være beriget. Denne berigelse kan inkludere oversættelse til flere sprog, tilpasning til interne standarder for produktbeskrivelser og produktspecifikationer samt andre væsentlige forhold. En PIM-løsning skal kunne kontrollere datakvalitetskravene, der anvendes på alle salgskanaler. Dette kan gøres ved at måle datakvalitetsdimensioner såsom datafuldstændighed af både basale og specifikke produktdata attributter i henhold til produktklassificeringen. Personlige arbejdsgange og komplette oversigter på produkt-, kanal- og gruppeniveau hjælper med at sikre datakvalitet for alle. Man risikerer således ikke at glemme tekstopdateringer og billeder, hvis eksempelvis et teammedlem er fraværende i længere tid. Produktdata går ud af PIM-løsningen til egendrevne offline printkataloger, egen webstore og content marketing-løsninger, markedspladser såsom Amazon samt opstrøms handelspartnere med de samme flowindstillinger som nævnt under produktdata onboarding.

 

"Har du spørgsmål eller vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, så ta' fat i mig allerede i dag"

Øvrige kompetencer

 

UX & Design

Vi analyserer, designer og optimerer

 

E-handel

Lad os sætte turbo på væksten

 

Integration

Få integration til PIM, ERP og andre systemer

 

Amazon

Vi kan hjælpe dig hele vejen