Black Friday - 5 gode råd til din webshop

| Black Friday er lige om hjørnet...

Efteråret er over os, og det betyder at én særlig vigtig begivenhed nærmer sig for dig og din webshop - BLACK FRIDAY.

LÆS VORES 5 GODE RÅD
 

#1 Giv Black Friday sin egen landing page

Mange brugere søger på ”dit virksomhedsnavn” efterfulgt af ”Black Friday” - det kan derfor være en fordel at oprette en landing page til Black Friday. 

Med en SEO-optimeret Black Friday landingsside, vil du med stor sandsynlighed kunne dirigere brugerne direkte ind på dit website. Herinde kan du styre oplevelsen og give brugerne et overblik over alle de gode tilbud og rabatter du har på en nem og overskuelig måde.

Du kan med fordel launche denne landingsside et par uger før selve dagen, så brugerne ved at den eksisterer.

 

| Hvis du ikke vil afsløre alle dine tilbud, kan du bruge siden til

  • Blogindlæg med gaveinspiration
  • Nedtællingsur
  • Sign up til nyhedsbrev
 

| Sørg for at gøre brugeren opmærksom på, at det snart er Black Friday med

  • Pop-ups
  • Forsidebanner
  • Kampagner på Facebook
 

| Det er besparelsen, der er det vigtigste for køberne denne dag

  • Fremhæv de nedsatte priser
  • Vis besparelsen tydeligt
  • Brug gode kontrastfarver
Black Friday UX Design

#2 User Experience i centrum

Brugerrejsen er i centrum til Black Friday, og derfor er der en række overvejelser du bør gøre inden at klokken slår 00:00 d. 27. november

Til Black Friday besøger forbrugerne utallige webshops, og derfor skal netop din skille sig ud. Når forbrugerne bombarderes med tilbud på alle kanaler, er det essentielt, at du har sikret benarbejdet på din webshop - så kunderne nemt og hurtigt kommer igennem købsoplevelsen. 

Sørg for at du har taget højde for følgende...

  • Et nemt check-out flow på tværs af alle digitale kanaler

  • Mobiloptimeret alle landingssider på din webshop

  • Back-up tilbud, hvis nogle produkter bliver udsolgt

  • Den rette prisstruktur og tilbud 

#3 Hvad med de sociale medier?

Vi kommer ikke udenom, at de sociale medier er nogle af de vigtigste markedsføringskanaler og det gælder også på Black Friday.

Sidste år blev det meget populært, at dele rabatterne med venner og familie via de sociale medier. Der findes forskellige værktøjer der gør dette muligt.

Hvis du vil have lidt ekstra ud af denne share funktion, kan du oprette time-for-time-tilbud, der sikrer nyt indhold til de sociale medier hele dagen.

 

| Opret en begivenhed på Facebook, hvor brugerne kan hente praktiske oplysninger

  • Specielle fordele denne dag (fri fragt, gaveindpakning mv.)
  • Praktisk information (leveringtid, returnering, fragtpris mv.)
  • Tid og sted (relevant ved fysisk butik)
 

| Opdater dine sociale medieprofiler, så de udstråler, at du er med på tilbudsbølgen med gode rabatter

  • Skift dit coverbillede på Facebook til et Black Friday-billede
  • Lav visuelle opsalg med produktbilleder
Google Ads Annoncering Black Friday

#4 Annoncer - For det gør konkurrenterne!

Det er en populær dag, at annoncere på og derfor også en dyr dag at annoncere. Ikke desto mindre, kan det være fordelagtigt at anvende kanaler som Google Adwords, Facebook og Instagram annoncering, affiliate marketing og/eller influencere.

Uanset hvad du vælger, er det vigtigt, at du har styr på dataen og budgetterne, så det hele ikke løber løbsk.

Når det er sagt, så husk at justere budgettet, så det passer til den øgede interesse. Det kan også være en god ide at starte annonceringen dagen før, så de kan nå at blive godkendt af bl.a. Facebooks annoncesystem.

 

| Den gode kundeservice - HELE DAGEN

Selvom alt er sat op og kører derud af, kan du desværre ikke læne dig tilbage og nyde at pengene rulle ind.

På selve dagen er det vigtigt, at du er klar ved telefonen og tasterne til at yde kundeservice, fjerne udsolgte produkter, opdatere de sociale medier, kigge på konkurrenternes priser – kører de priskrig, så genovervej din strategi – holde øje med de betalte annoncer og websitet generelt.

#5 Planning is everything

Der er mange ting der skal forberedes op til Black Friday og det er derfor vigtigt at starte i god tid.

Husk serverplads!
Den enorme mængde trafik kan lægge pres på din server og det er derfor en god ide, at sikre der er nok serverplads til, at håndtere al den trafik, du gerne skulle få ind på dit site. Læg evt. en nødplan for hvad du gør, hvis serveren mod forventning skulle blive langsom.

Vi kan hjælpe dig, hvis du skulle være i tvivl om, hvad man kan gøre.

Nu skulle du gerne være klar til at slå rekorderne fra sidste års Black Friday.

Relaterede blogindlæg

DanKaf

Hvor hurtig kan man komme i luften med en integreret webshop?