Udfordring

Hvordan systematiserer vi tilpasningsprocesserne ved eksport til nye markeder?

Når I skal ud i verden, skal jeres produktinformationer præsenteres og klargøres til en række sprog og forskellige valutaer, foruden at måleenheder skal lokaliseres. Der kan være nye regler, nye certificeringer og andre tilpasninger af produktbeskrivelserne, og alle disse justeringer skal være forberedte, ordnede og umiddelbart tilgængelige. 

Send mig eBogen

Mangler forms

Et eksempel

En virksomhed, der hidtil kun har solgt sine produkter i Danmark, vil gerne ind på det tyske og franske marked. Oversættelserne af produktbeskrivelserne sættes i gang, men samtidig kommer nye produkter til porteføljen og andre udgår. Certificeringer, der knytter sig til produkterne på de forskellige markeder, skal samtidig opdateres. Systematikken mangler, og virksomheden mister overblikket.

Løsning

Spørg: Hvordan systematiserer vi tilpasningsprocesserne?

  • Hvem er ansvarlig for, at oversættelserne er opdaterede?
  • Hvor lang tid tager det at kontrollere, at alt er oversat – vores produktbeskrivelsers detaljeringsgrad taget i betragtning?
  • Når nye produktlinjer løbende føjes til, hvordan sikrer vi så, at alle oversættelser, certificeringer og andre tilpasninger er opdaterede?

Det er vigtigt at indse, at oversættelser og internationale tilpasninger er tidskrævende processer, der involverer løbende opdateringer. Der er meget, der kan gå galt. Med et PIM-system får virksomheden fuld kontrol over alle processer og deres indbyrdes afhængigheder. På den måde kan virksomheden holde styr på alle detaljer, genvinde kontrollen og undgå scenarier, hvor varer ikke kan søges frem, hvor certificeringer ikke bliver ajourført, og hvor muligheden for salg på nye markeder tabes på gulvet.
 
De rette værktøjer og den gode rådgivning sikrer en langt mere overskuelig proces. Hos Smartpage har vi igennem mange år hjulpet kunder med udrulning på globale markeder. Vi underkender ingen af de udfordringer, der kan være i forbindelse med sådan en proces. I stedet for lægger vi sammen en road map for, hvordan du på én og samme tid kan skalere din forretning og sælge i nye lande og på flere salgskanaler. Med PIM-systemet kommer man fra manglende overblik til systematik og opdaterede data.

Blog: 'Kan nye og gamle data sammenkøres'

Tag PIM med på rejsen

Ved at samle alt i et PIM-system, får du således også styr på manualer, oversættelser og certificeringer i flere lande. PIM-systemet kan indstilles til at give notifikationer, når produkter mangler oversættelse, eller certificeringen er udløbet. Og så stiller PIM-systemet et ubegrænset antal sproglag til rådighed.

Blog: Jeres 'time to market' er for langsom

 Stil skarpt på din eksport


Jeg kan fortælle dig om mulighederne


Christian Thoft

Digital Business Consultant  |  (+45) 71 99 47 77  |  ct@smartpage.dk