LØFT SALGET HOS DINE FORHANDLERE MED PIM

Skrevet af Martin Jensen
Læsetid: 5 min.

Hjælp dine forhandlere med salgsklart materiale - direkte fra PIM-systemet!

Læs, hvordan et PIM-system kan levere materiale, som f.eks. prislister, brochurer, kataloger, osv. til dine forhandlere.

Løft salget for dine forhandlere med et PIM-system - SMARTPAGE

Lever opdateret salgsmateriale

Forhandlerne er ofte et vigtigt led i dine afsætningskanaler. I et konkurrencepræget marked, bør de hele tiden have opdateret produktinformation.

Udfordringen er dog at sikre sig, at det hele tiden både er opdateret og relevant. Det kan eksempelvis være produktinformationer i diverse salgsmaterialer.

Denne opdatering er ofte ret ressourcekrævende.

Udfordringen kan løses vha. et PIM system, så forhandlerne fremadrettet altid har opdateret salgsmateriale til rådighed.

Eksempler på tilpasset salgsmateriale fra PIM

  • Datablade - med f.eks. teknisk info
  • Prislister - med opdaterede priser
  • Brochurer - på udvlagte sortimenter eller brands
  • Kataloger - lavet i f.eks. InDesign
  • Oversigter i Excel - til intern og ekstern brug

​Få hurtigt produceret kundetilpassede prislister

Prislister er ofte det vigtigste salgsværktøj for forhandlerne. Der kan dog let gå mange timer med at opdatere og vedligeholde kundetilpassede prislister, når det gøres manuelt.

Den manuelle proces gør også, at prislisterne ofte er fejlbehæftede og når at blive forældede.

Med et PIM-system løses dette ved automatisk at danne prislister på baggrund af data direkte fra kilden, med alle de nødvendige dertilhørende produktinformationer- og kategorier.

Forhandlere har ofte brug for firma-tilpassede brochurer og kataloger

Med et PIM-system kan I levere brochurer og kataloger tilpasset jeres forhandlere - mange vil eksempelvis gerne have deres eget navn på materialet samt eventuelt tilpassede tekster.

Det er en stor fordel at bruge PIM til dette arbejde, da nye opdaterede kataloger til forhandlerne således kan produceres hurtigt og nemt.

Hos SMARTPAGE har vi solid erfaring med at opsætte skabeloner til kundetilpasset materiale fra et PIM-system. Det kan være tilpassede prislister med forhandlerpriser, brochurer på udvalgte brands eller udvalgte produktsortimenter samt totale produktkataloger.

Når opsætningen er på plads, kan skabelonerne bruges igen i andre sammenhænge med få tilretninger, som du selv foretager.

"Mange af vores kunder oplever, at de har sparet tid, er blevet mere leveringsdygtige, og samtidig fået højnet kvaliteten på deres salgskanaler." - Christian Thoft

Christian Thoft - forretningskonsulent hos Smartpage

Har du spørgsmål til PIM?

Lad os tage en kop kaffe og snakke om dine muligheder!

Christian Thoft

Digital forretningskonsulent

Få mere viden om PIM: