FRELLSEN

Digitalisering var løsningen

Et nyt smagfuldt website, som har klædt traditionsrig chokoladeproducent på til online vækst.

“Danmarks ærekære chokolade- og kaffeproducent styrker deres position i det digitale landskab.”

Frellsen har fået en ny responsiv webshop - SMARTPAGE

MULIGHEDER:

Click & Collect
i 38 Frellsen butikker

Responsivt
webdesign til forskellige enheder

B2B / B2C
webshop med brugerlogin

Frellsen har fået en responsiv B2B og B2C webshop - SMARTPAGE

BEHOVET:

En brugervenlig og standard webshop-platform, som er klar til vækst

Frellsen ønskede en webshop-platform, hvor der var mulighed for hurtigt at oprette kampagner og ændre på det visuelle udtryk efter sæsoner og årstider.

Website-platformen skulle være agil og nem at arbejde i, så de blev mere selvkørende til at producere content og tilpasse indhold på websitet. Derfor ønskede man at finde et CMS-platform, som var mere standardiseret, og Frellsen kom væk fra en “custom”-kode løsning. CMS-platformen skulle være i stand til at kunne udføre og imødekomme Frellsens nye digitale tiltag og koncepter for fremtiden.

CMS-platformen skulle kunne understøtte både B2B og B2C salg med Click & Collect.

Et krav til platformen var, at den løbende kunne opgraderes uden at det bliver en stor investering.

B2B & B2C WEBSHOP – 2 I 1 LØSNING

Frellsens løsning er bygget på en Dynamicweb-platform, hvor der nemt er opsat både B2B og B2C webshop.

Vi har sammen lavet en smart opdeling af deres to websites: Privat og Erhverv.

Det har gjort navigationen mellem de to webshops lettere for brugerne og sikrer at de ender det rigtige sted.

Med deres nye webløsning kan Frellsen både håndtere et B2Cog B2B website - SMARTPAGE

UDFORDRINGEN:

Låst i en customkodet-platform, der gjorde arbejdet besværligt

Frellsen stod med en Dynamicweb-platform, som var så “tilsandet” med specialkode, at det var vanskeligt for medarbejderne at opdatere indholdet uden, at der skulle en konsulent ind over hver gang.

Specialkodningen af platformen gjorde det svært at opgradere til nye versioner af platformen i fremtiden.

Alt sammen gav et stort fokus på drift og vedligeholdelse af platformen i stedet for udvikling af nye værdiskabende funktioner for Frellsen. Dette fokus ønskede man at ændre med en ny webløsning.

LØSNINGEN:

En standard løsning i Dynamicweb, der gør Frellsen selvkørende

Med en standard Dynamicweb-løsning opnåede Frellsen de ønskede succeskriterier:

En løsning, der ”out-of-the-box" har en masse værdiskabende funktionaliteter, der er med til at indfri virksomhedens digitale ambitioner!

Frellsens forretning er opdelt i to hovedområder: chokolade og kaffe. I deres nye løsning har de fået samlet de forretningsområder i et brand-univers på Frellsen.dk. Med et brugervenligt webdesign har det gjort navigation på websitet meget nemmere for brugeren.

I den nye løsning har Frellsen fået adgang til værktøjer og funktioner til at bygge nye spændende contentsider og kampagner. Mulighed for at oprette og gemme nye design og sidelayouts. Alt dette kan de nu gøre selv og skabe mere værdi!

Kort fortalt har løsningen givet Frellsen:

  • En standard platform med værdiskabende værktøjer ✔️
  • Blevet selvkørende ift. at producere content og kampagner ✔️
  • Mulighed for Click & Collect i deres 38 butikker ✔️
  • En platform, der løbende kan opgraderes til nyeste Dynamicweb version ✔️
  • Fået rådgivning og sparring til at rykke på deres digitale ambitioner og mål ✔️
  • Et re-design ved at samle sites/domæner under et brandsite og givet en bedre brugeroplevelse ✔️

SE LØSNINGEN

DET SIGER DE SELV:

Vi havde brug for en skalerbar, ny og fremtidssikret onlineplatform, som skulle være nem at navigere og redigere i til hverdag internt i virksomheden. SMARTPAGE var gode til at se og forstå vores ønsker og visioner – samtidig også åbne og realistiske omkring, hvilke funktioner der ville fungere indenfor ”standarden” Hurtig responstid, god sparring og en bred viden indenfor back/front-end development er det vi oplever i dag fra SMARTPAGE.

Hans-Kristian Markman

Online Manager - Frellsen
Hans-Kristian Markman

TEKNOLOGIER:

Dynamicweb
CMS-platform med webshop

Visma
Integration til Frellsens økonomisystem

DET TEKNISKE:

Bygget som standard – klar til fremtiden!

For at imødekomme Frellsens brændende ønske om at få en website-platform, som var mere standardiseret og lettere tilgængeligt at arbejde i, så anbefalede vi en Dynamicweb All-in-One løsning med en standard template.

Med standard-templaten har Frellsen fået muligheden for selv at kunne styre mange af deres funktioner på websitet, som f.eks. hvordan produkterne fremvises, hvordan forsiden skal se ud, eller styre rabatter på udvalgte produkter.

Dynamicweb er meget intuitivt og agilt, når der skal arbejdes og redigeres i websitets content. I CMS-platformen indeholder en Visual Editor, som gør det til en leg for Frellsens medarbejdere at opsætte flotte contentsider uden en teknisk baggrund. – her kan alle være med!

Der findes et utal af stærke værktøjer til e-commerce i Standard-templaten, som f.eks. brugerprofil, voucher-modul, e-mailmarketing og SEO-værktøjer - og alt sammen er STANDARD “out-of-the-box” Dynamicweb.

Dynamicweb var det oplagte CMS- og E-commerce-platform for Frellsen, der er med til at indfri virksomhedens digitale målsætninger for fremtiden.

Fra B2B og B2C-webshoppen er der også lavet integration til Visma (Frellsens ERP-system) Her kan de effektivt styre kundeaftaler, sortimenter, genkøbslister priser og rabatter, som afspejles i deres website-løsning.

Denne integration sørger for at kundernes ordrer på webshoppen sendes ind i Visma, hvorfra de faktureres og kreditkorttræk håndteres. Alt sammen nemt og hurtigt!

Kundecase for Frellsen - SMARTPAGE

Kundecase for Frellsen - SMARTPAGE

OM:

Frellsen

Virksomheden Frellsen sælger chokolade, kager og kaffe af høj kvalitet i hele landet. Frellsen er drevet af passion og kærlighed for god chokolade, hvor det gode håndværk er med til at give en unik smagsoplevelse.

Firmaet ”I. M. Frellsen” blev grundlagt af Julius Muldorff Frellsen i 1897. Dengang var det et lille dropskogeri med hjemsted i Slagelse, til en start kun med to ansatte: en dropskoger og et bybud.

I 1946 begynder Frellsen at producere chokolade og åbner den første butik i 1949.

I dag har de 38 butikker fordelt rundt i hele Danmark og med hovedsæde i Roskilde.

I 2022 kan I. M. Frellsen K/S fejre 125-års jubilæum.

Branche: Detailhandel

Kunde siden: 2020

Løsning: Frellsen.dk

Christian Thoft - forretningskonsulent hos Smartpage

Vil du vide mere om casen?

Så tøv ikke med at tage fat i mig.

Christian Thoft
Digital Forretningskonsulent
+45 71 99 47 77
ct@smartpage.dk

Andre cases

55Nord kundecase - Smartpage

55°NORD

Ny B2B & B2C webshop

Med en standard webløsning, der har fokus på brugervenlighed, er det nu blevet lettere for kunderne at handle online på 55°NORDs nye webshop.

DanKaf kundecase - Smartpage

DanKaf

Integreret webshop på bare 60 dage

Effektiv projektstryrring og forståelse for DanKaf's forretning har resulteret i en fremtidssikret og skalebar løsning.